logo
UNIQLO i MARNI

Kolekcja UNIQLO i MARNI w Polsce już od 8 grudnia


12-12-2022| 09:27| Źródło: MARNI| Fot: MARNI

Globalna marka odzieżowa UNIQLO zapowiada premierę drugiej kolekcji UNIQLO i MARNI. Odzież LifeWear od UNIQLO wyróżnia się jakością wykonania, technologią i prostotą. MARNI natomiast, dzięki unikalnemu podejściu do tkanin i kolorów, kolekcja po kolekcji przedstawia artystyczne, nowatorskie projekty. Najnowsza współpraca marek – zrodzona z połączenia ich filozofii projektowania mody – przyniesie przytulne ciepło w zimowe dni i ożywi codzienne stylizacje kolorem i zabawą.


Yukihiro Katsuta, Senior Executive Officer grupy Fast Retailing oraz Head of R&D marki UNIQLO, komentuje: „Pierwsza kolekcja UNIQLO i MARNI cieszyła się popularnością w zeszłym sezonie, a na ulicach można było zobaczyć wiele osób ubranych w jej elementy. Może się wydawać, że odpowiadała potrzebom klientów, którzy szukali sposobu, by otrząsnąć się z trudnej atmosfery ostatnich lat. Motywem przewodnim drugiej wspólnej kolekcji jest przyjemność, którą czerpiemy z poczucia otulenia. Stworzyliśmy produkty UNIQLO, które są synonimem zimy – oferta HEATTECH – a także dzianiny, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem oraz akcesoria. Mam nadzieję, że klientki będą zadowolone z wysokiej jakości i oryginalnego stylu najnowszej kolekcji UNIQLO i MARNI, a także nuty artyzmu, którą wprowadza w codzienną garderobę”.

Francesco Risso, dyrektor kreatywny MARNI, mówi: „Po udanym sezonie wiosna-lato 2022, cieszę się, że mogę zapowiedzieć naszą drugą, zimową kolekcję. W dotychczasowej pracy udało nam się zachować pragmatyzm filozofii designu UNIQLO i przenieść estetykę MARNI na nienagannie zaprojektowane ubrania LifeWear. W sezonie zimowym chciałem przyjrzeć się wspomnieniom o stylu lat 60. i poflirtować z estetycznymi kliszami. Wzory nieustannie tworzą podstawę charakteru MARNI – są sercem naszego graficznego języka. Tym razem przenieśliśmy te psychodeliczne motywy na ubrania, które wyraźnie zarysowują sylwetkę. Tworzą enigmatyczną grę printów i kształtów oraz podkreślają ciało”.

Kreatywną garderobę według MARNI tworzą warstwowe połączenia graficznych wzorów, żywych kolorów i organicznych, trójwymiarowych form. Zimowa klasyka – odzież UNIQLO HEATTECH – została zinterpretowana za pomocą psychodelicznych motywów w stylu lat 60. i blokowych połączeń kolorów. Puchowe okrycia wierzchnie o obszernych kokonowych fasonach można nakładać na dzianiny w odcieniach neonowej zieleni, pomarańczu czy szafranowej żółci. Otulające ciało ubrania HEATTECH i – przypominające muszle – kurtki zapewnią ciepło w zimowe dni.

Bogaty i różnorodny asortyment produktów z kolekcji daje nieograniczone możliwości codziennych stylizacji. Zimowe niezbędniki – kamizelki, swetry i kominiarki – zostały wykonane z tej samej dzianiny o popcornowej fakturze i zapewniają ciepło od stóp do głów. Oprócz mitenek i czapek do kompletu, w kolekcji znajdziemy również rękawiczki i poncza z kaszmiru i melanżowej dzianiny. Szeroki wybór akcesoriów w różnych kolorach i wzorach sprawia, że znalezienie idealnych świątecznych prezentów to już nie problem.

Kolekcja UNIQLO i MARNI zawiera również w 100% jedwabne chusty furoshiki z ręcznie malowanymi wzorami, które będą ucztą dla oczu. Oprócz tego, że są gładkie i miękkie w dotyku, charakterystyczny połysk i gładkość jedwabiu sprawiają, że apaszki wspaniale układają się w dowolną formę. Noszone jako stylowy dodatek, mogą wprowadzić akcent koloru wokół szyi lub zostać ozdobą fryzury.
Owijanie przedmiotów za pomocą furoshiki – tradycyjnej tkaniny do pakowania – od niepamiętnych czasów jest ważną częścią japońskiej kultury. Dała ona początek niezliczonym technikom wiązania chust, wykorzystywanym i reinterpretowanym do dziś.
Metoda „arbuza”, oryginalnie wykorzystywana do okrągłych bagaży, tworzy idealną codzienną minitorebkę na drobne przedmioty, portfel i telefon komórkowy. Z innej strony: technika „płatków” tworzy węzeł przypominający kwiat i jest idealna do pakowania prezentów dla najbliższych. Zastosowania chust furoshiki ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia.

O MARNI i Francesco Risso
Innowacyjna i wielowymiarowa, marka MARNI podkreśla wyjątkowe indywidualności swoim zabawnym charakterem i przewrotnym stylem. MARNI to stan umysłu, którego historię tworzą przyjacielskie, humanistyczne wartości, eksperymentalne spojrzenie na kolory i materiały oraz wyjątkowa smykałka do mieszania wzorów i kształtów. To duch awangardy, który prowadzi nieustanny dialog ze światem sztuki. Powołany w 2016 r. na stanowisko dyrektora kreatywnego MARNI, Francesco Risso tworzy nową erę marki. Miesza esencję MARNI z ekscentryzmem i intelektem – zmienia modę w plac zabaw dla kreatywności.