logo
Honda GL1800 Gold Wing

Honda GL1800 Gold Wing na 2021 rok


26-03-2021| 09:20| Źródło: Honda| Fot: Honda

Honda Gold Wing, wprowadzona w 1975 roku jako motocykl typu naked o pojemności 1000 cm3, zawsze stanowił szczytowe osiągnięcie wśród jednośladów przeznaczonych do długich podróży. To motocykl, który rósł i zmieniał się w ciągu dziesięcioleci, jednocześnie budując trwałą reputację wysokiej jakości, luksusowej oraz komfortowej maszyny. W wersji na rok 2021, Honda GL1800 Gold Wing zyskuje dodatkową przestrzeń bagażową, wyższy komfort dla pasażera i ulepszony system audio, co jeszcze bardziej podkreśla jego wyjątkowy status.


Opis modelu

Silnik i podwozie modelu Honda GL1800 Gold Wing zostały przeprojektowane z zamiarem przesunięcia pozycji kierowcy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi. Przednie koło porusza się w górę i w dół, w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywności i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia. Tłumienie ruchów koła jest regulowane elektrycznie.

Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił nic z mocy, momentu obrotowego czy fascynującej charakterystyki. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym (w motocyklach z opcjonalną przekładnią DCT), ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla. System regulacji momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control – HSTC) ma za zadanie kontrolować przyczepność tylnego koła.

Klasyczna, manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami, a przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada ich 7, przy czym czułość sprzęgła, szybkość zmiany biegów i zakres zmian prędkości obrotowych w górę i w dół, dostosowano specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu. Motocykl z klasyczną przekładnią dysponuje takim samym systemem jazdy do tyłu, jak stosowany w poprzedniej generacji.

Honda Gold Wing Tour oferuje połączenie poczucia wolności z czystą radością, jaką daje jazda na stylowym motocyklu oferującym świetne osiągi. Stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektryczna regulacja położenia powiększonej szyby pozwala dostosować jej pozycję do preferencji kierowcy, a luksusowe siedzenie w modelu na rok 2021 otrzymało nowe wykończenie z zamszu i syntetycznej skóry. Zmieniono kąt oparcia siedzenia pasażera, zapewniając mu bardziej relaksującą pozycję w czasie jazdy, a zmodernizowane głośniki gwarantują znakomitą jakość brzmienia. Kolejnymi usprawnieniami, zapewniającymi jeszcze większy komfort, są: system bezkluczykowy, Apple CarPlay™, Android Auto™ oraz łączność Bluetooth™.

Honda GL1800 Gold Wing – kluczowe funkcje

Wyposażenie i stylistyka

  • Ostre, nowocześnie poprowadzone linie podkreślające dół motocykla
  • Duża pojemność kufrów przydatnych na dłuższe wycieczki, górny kufer powiększony do 61 litrów
  • Nowe wykończenie siedzeń zamszem i syntetyczną skórą, bardziej zrelaksowana pozycja pasażera dzięki zmianie kąta oparcia
  • Wyższa jakość dźwięku systemu audio
  • Szyba z elektryczną regulacją kąta i wysokości
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicy (TBW) zapewnia płynną pracę tempomatu
  • 7-calowy wyświetlacz TFT gwarantuje przejrzystość informacji nawigacyjnych oraz komunikatów systemu audio
  • Możliwość używania smartfonu poprzez Apple CarPlay™ i Android Auto™
  • Całe oświetlenie w technice LED, światła przeciwmgielne LED i kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem
  • System bezkluczykowy ułatwia uruchamianie motocykla i dostęp do przewożonego bagażu
  • Dwa gniazda USB typu C

Podwozie

  • Odlewana z aluminium, podwójna rama belkowa
  • Zawieszenie przedniego koła na dwóch wahaczach i tylne zawieszenie Pro-Arm
  • Charakterystyki tłumienia z przodu i z tyłu są dostosowywane do wybranego trybu jazdy
  • Napięcie wstępne sprężyny tylnego zawieszenia jest regulowane elektrycznie
  • System ABS uzupełnia działanie podwójnego zintegrowanego układu hamulcowego (Dual-Combined Braking System, D-CBS)

Silnik

  • Płaski, sześciocylindrowy, 24-zaworowy silnik SOHC o przeciwległych cylindrach, typu bokser
  • Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) i 4 tryby jazdy różniące się między innymi charakterystykami mocy
  • System regulacji momentu obrotowego (HSTC)
  • Tryby jazdy wpływają na działanie systemu HSTC oraz na siły tłumienia w zawieszeniu kół i na pracę hamulców
  • System wyłączania silnika po zatrzymaniu (Idling Stop) oraz rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) w wersji z przekładnią DCT
  • Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Klasyczna, 6-biegowa przekładnia ze wspomaganym sprzęgłem antyhoppingowym i elektrycznym biegiem wstecznym

Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT)

  • 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DCT trzeciej generacji
  • Płynna, cicha praca z szybkimi zmianami biegów w górę i w dół
  • Tryb spacerowy umożliwia motocyklowi “pełzanie” do przodu lub do tyłu
  • 4 tryby jazdy również korzystają z funkcji przekładni DCT, w której poprawiono działanie pod kątem przeznaczenia każdego z trybów
  • Lepsza manewrowość przy niskich prędkościach

GL1800 Gold Wing Tour 2021 jest dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Gunmetal Black Metallic oraz Candy Ardent Red (dostępny tylko z przekładnią DCT)


Tagi: